zondag 2 maart 2014

Project kast

 Afgelopen week zei een vriendin tegen me: "Jij hebt elke vakantie een 'project'".
En dat klopt. Elke vakantie neem ik de tijd voor een klus.
Of zoals zij het noemt 'een project'.


Deze voorjaarsvakantie was de oude houten kast aan de beurt.
De kast die ik al van jongs af aan heb.
Hij heeft dienst gedaan als kledingkast toen ik klein was 
en als keukenkast in mijn studententijd.
En nu staat hij mooi te zijn in onze woonkamer.


Maar wat een project was het. Eerst de waslaag eraf, 
schuren, grondverf, twee keer lakken.
De uitdaging was dat ik de binnenkant in een lichtere grijstint wilde
 dan de buitenkant.
En het is gelukt. Zoals ik het in mijn hoofd had. Mooi mat grijs. 
Waarbij de houtnerf nog enigszins zichtbaar is.


Foto's House N°18

Ik wens je een mooie nieuwe week.
Love to see you back!

PS: de verf is een mengverf van Flexa Pure, extra mat.
Alleen verkrijgbaar in de verfspeciaalzaak.

*
The past week I painted the cabinet 
that's my posession since I was a little girl.
It took some effort
but I am very happy with the result.
Beautiful matt grey.
*

4 opmerkingen:

  1. Wel straf hoe je de houtnerf nog kan zien. Knap werk ! Duidelijk iemand met geduld aan het werk geweest...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje. Gelukkig eer van mijn werk, want 't was een hele klus!

      Verwijderen
  2. Wow wat mooi! Ik neem me iedere vakantie voor om allerlei projectjes te doen, maar dat komt er vrijwel nooit van. Toch maar eens gaan doen, want dit is echt super tof!

    BeantwoordenVerwijderen